dilluns, 11 de març del 2013

Petit grup a 5 anys


Dia 26 de febrer vàrem començar les activitats de construcció en grup a la classe de 5 anys. La dinàmica és la mateixa i les instruccions per aquesta sessió són: que ha de respectar l'ordre i esperar el seu torn per aportar a la construcció, que posen una fusta cada vegada, que si si se destruís ho han de reconstruir el que ho ha fet caure amb l'ajuda de l'anterior i una persona més i que si volen ajuda l'han de demanar.

La sessió va ser tranquil·la i es vàren respectar les normes, a més de que la distrubució de l'espai contribuia a facilitar-ho. Va destacar com tots els infants respectaven el torn i s'avisaven quan algú se despistava amb el seu, havent-hi una gran col·laboració i compartiment d'idees entre tots.
La construcció ja tenia alçada i alguns infants  ja cercaven la simetria
quan posaven les seves fustes. Altres anaven tancat-la i la majoria volia donar-li un sentit d'unitat respectant l'ordre i uniformitat que ja trobaven fet.

Una gran diferencia respecte a les sessions que hem fet fins ara al grup de 3 anys, és que s'aconsellen on és millor posar la fusta a altres companys o se recriminen si estan copiant a un altre. És a dir, que la interacció verbal és més fluïda i significativa.
El moment més conflictiu de la sessió ha estat quan, col·locant una fusta, li va caure part del que ja havíem fet a un infant i vàren haver de reconstruir. Els tres infants que ho feien se posaren d'acord ràpid i anaven fent, però els que esperaven i miraven com ho feien els hi feien comentaris com: "no estava així" o "t'has equivocat", arribant fins el punt
de trobar-se amb la necessitat de sortir a col·locar alguna fusta concreta.

Com hem comentat a algunes entrades del bloc és molt important un espai adequat que ajudi a desenvolupar el que ens plantejam fer, a més d'entendre aquesta tasca de construcció des de donar un espai a que cada infant pugui aportar, des de la seva mirada i necessitat, a la construcció (o altra activitat) grupal, permetent reafirmar-se i interactuar amb l'espai des del que realment vol i respectant la dinàmica del grup.


 Algunes representacions:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada