Dia 13 de febrer vàrem fer una sessió de construcció en petit grup a la sala de psico de l'escola. La sessió va comenençar com sempre amb les premises:
- FER UNA CONSTRUCCIÓ EN GRUP
- ESPERAR EL NOSTRE TORN
- RECONSTRUIR EL QUE DESTRUÏM O ROMPEM
- FER LA REPRESENTACIÓ DE LA CONSTRUCCIÓ QUAN ACABAM
(Com que teníem menys temps que altres sessions no vàrem donar la premisa de col·locar només una fusta a cada torn)
L'enregistrament d'aquesta sessió ens deixa veure quina és la dinàmica de l'activitat i les diferents maneres d'interaccionar amb l'espai i el grup de cada infant. Aquí tenim el...
Vertaderament no totes les persones tenim la mateixa manera de gestionar una mateixa tasca, entre d'altres aspectes cal destacar de la sessió:
Els infants ja tenen més confiança i seguretat a l'hora de participar
Estan més motivats a l'hora de fer l'activitat ja que poden anticipar el funcionament i el resultat
N'hi ha que necessiten el progatonisme
Uns l'atenció dels companys i/o el mestre
Altres imitam conductes i actes
Alguns simplement el que volen és agradar
N'hi ha que abordam la realitat des de la quietud i altres des del movimentIgualment, alguns des de la paciència i altres des de la impaciència
N'hi ha als que els hi agrada reconstruir, refer o modificar la realitat o estructures
Alguns esperam o necessitam indicacions mentre altres actuam sense aquestes
Tenim infants que prefereixen actuar des del conflicte o la lluita i altres des del diàleg i els acords
I tots gaudim de reconstruir i intervenir en tot moment, ja que ens permet manteir-nos connectats amb la dinàmica
Un dels aspectes a millorar amb el que ens estam trobant es l'espai. Per una banda fer les sessions a la sala de psico ajuda a perdre el referent i jugar com ho feim a psico i, per una altra banda, ens manca un espai (amb bancs o cadires, que contengui al grup i l'activitat de construcció.
Algunes representacions:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada