diumenge, 5 de maig del 2013

Tot el grup a 5 anys (2)

Dia 3 de maig vàrem seguir experimentant el que suposa construir en grup, a més de recordar que seria la darrera sessió tots sols... els infants ja esperen el dia de construir amb les famílies amb gran expectació.

La sessió va ser fluïda i tranquil·la, tenit en compte que les construccions vertical (en alçada), estructures tancades i la simetria que cerquen alguns infants als seus torns, varen ser els aspectes característics dels joc de construcció en grup.
Aquestes característiques de la construcció fan referència al nivell evolutiu de l'edat dels infants i com a grup els tenim assolits, malgrat es veritat que cada un segueix el seu procés personal i hi ha infants que participen des d'altres característiques i/o necessitats. Des de la realització d'aquesta activitat volem potenciar el respecte entre companys del ritme i moment de cada un, ho feim donant-los un espai personal.

Com se pot veure a les imatges, l'activitat no és només un espai on tots anam posant una fusta al nostre torn i cream tots junts. Així la disposició en cercle facilita la interacció entre els infants i que en tot moment siguin protagonistes de l'acció (evidentment, respectant l'espai dels altres), a més de ser una distribució que facilita la pertenença a més de l'intercanvi, no només entre els protagonistes de cada aportació sinó que permet comentar amb la resta de companys el que ens agrada, el que no, què pensam que volem posar o simplement riure junts o mirar el que estan fent la resta d'infants.

Així podem dir que construir en grup ens suposa un espai de referència on treballar la pertinença, l'intercanvi i l'ordre, reforçant els vincles del grup i donant importància a la individualitat i a l'estil i moment personal de cada un dels infants que participen. Podent, d'aquesta manera, viure i conviure un espai on aprendre a respectar els ritmes individuals i poder ser dins un grup fent una creació col·lectiva de la que tots som protagonistes a nivell individual i grupal.


Algunes representacions:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada