dijous, 2 de maig del 2013

Tot el grup a 4 anys

Dia 30 d'abril vàrem construir tots junts a la classe de 4 anys. La dinàmica de la sessió va ser molt positiva, ja que treballar l'espera del torn de cada un respectant l'ordre de la dinàmica de l'activitat així com el fet de respectar l'espai de cada un quan està a la seva intervenció, ens ajuda amb la impaciència del grup i a adaptar-nos a les dinàmiques del dia en que l'atenció, l'escolta i l'espera són necessàries i necessiten aquest esforç i aprenentatge per part dels infants.


La dinàmica de la sessió ha estat diferent ja que mai havíem estat tants infants i haver d'esperar més del que ho havíem fet fins ara o estar més temps per posar una altra fusta ha resultat ser un canvi significatiu pels infants. S'han adaptat bé i ha suposat ser un aprenentatge interessants dins el procés que estam duent a terme.

La solidaritat, que ja tenim, a l'hora d'ajudar-nos quan ens cau la construcció o el respecte cap als moments de cada company, que se comença a donar assiduament; ajuden a que els intercanvis que hi ha durant la construcció siguin més ordenats i respectuosos, a més de conscients, ja que experimentar que els companys ens respectin, valorin i parcipin dels nostres moments, genera que tots entenguem la importància de respectar als companys i el seu moment; a més que aquestes dinàmiques reforcen els vincles del grup i la pertinença a aquest.

Amb la contrucció en grup treballam la pertinença des de la importància que té l'aportació de cada infant a la construcció, l'intercanvi quan compartim entre nosaltres la creació d'una estructura comuna i la implicació personal i amb grup d'aquesta, i l'ordre respectant els torns i els espais individuals.

"Cuidar i respectar l'individuu reforça la força del grup"
 

 ELS INFANTS REPRESENTANT

Algunes representacions:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada