dilluns, 22 d’abril del 2013

Petit grup a 5 anys (4)

Dia 19 d'abril vàrem fer la darrera sessió en petit grup amb la classe de 5 anys, ja que la propera la farem tots junts.
La dinàmica de la sessió ha estat tranquil·la i els infants han estat molt implicats i atents, posant les fustes a poc a poc, com solem recordar, ens ha ajudat a no tenir cap enderrocament de la construcció i això ha facilitat que tenguessim més temps i invertissim les nostres idees i la força de les nostres accions en anar fent créixer l'estructura conjunta, mentre compartíem opinions, possibilitats o inquietuts.
Compartir aquests espais ens ajuda a reforçar els vincles del grup mitjançant la creació d'una estructura conjunta, a la que tots i cada un dels participants aporten des de les seves necessitats i voluntats personals, a més de crear un espai de respecte en el que l'aportació dels companys és tan important com la nostra, a més de reforçar la paciència i l'espera mentre són la resta de persones les que participen i nosaltres esperam el nostre torn.
No tots aportam des d'allà mateix i per això és important la força del grup i potenciar la individualitat perquè sumi a aquest. Alguns obren nous camins o possibilitats, altres contenen les estructures que ja hem creat, n'hi ha que les reforcen o altes que les milloren o les fan evolucionar.
Tots i cada un de nosaltres som importants pel sistema, per això és important que ajudem a crear espais perquè tots el infants puguin participar i ser ells mateixos, facilitatnt així l'aprenentatge i l'evolució personal.
De la mateixa manera que tots aportam de manera diferent des de nosaltres mateixos, també estam treballant la perspectiva de l'estructura que hem creat partint de la reflexió que veiem la construcció amb una forma diferent segons el banc on estam col·locats.
Així des d'on actuam, on i com ens col·locam també és important per percebre i conéixer la realitat que ens envolta, així si ho miram des del lloc de l'altre ho veurem de manera diferent i succesivament igual amb cada company.

Aquesta activitat, a més dels aspectes que volem potenciar i hem anat comentant al bloc, estam treballant transversalment diferents conceptes (com la perspectiva) que des de la globalitat de l'activitat, ens ajuda a gestionar diferents aspectes del curriculum i des totes les dimensions de la persona.

 Algunes representacions:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada